Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Wycieczka do Sandomierza

Treść

15 maja 2024 r. uczniowie klas starszych wraz z nauczycielami uczestniczyli w wycieczce integracyjno - krajoznawczej do Sandomierza. Jest to urokliwe i piękne miasto położone w województwie świętokrzyskim nad rzeką Wisłą, na siedmiu wzgórzach. Sandomierz usytuowany jest na Nizinie Nadwiślańskiej i rozciąga się od Wyżyny Sandomierskiej po Równinę Tarnobrzeską. Większość zabudowy wraz z historycznym centrum położona jest na lewym brzegu Wisły, a przemysłowa część, zwana Nadbrzeziem, leży przy prawym brzegu, w Kotlinie Sandomierskiej. Podczas spaceru po mieście z przewodnikiem mieliśmy okazję zwiedzić rynek, zbrojownię i trasę podziemną miasta, a także Bramę Opatowską oraz Muzeum Ojca Mateusza. W zbrojowni wysłuchaliśmy bardzo ciekawego przedstawienia historii Sandomierza, a uczniowie mogli przebrać się w średniowieczne stroje. Na koniec przeszliśmy przez Ucho Igielne i zmierzając wąwozem lessowym, dotarliśmy na brzeg Wisły, gdzie odbyliśmy rejs statkiem podziwiając panoramę miasta. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w restauracji na posiłek. Wycieczka była dla wszystkich niezapomnianym przeżyciem i na pewno każdy z nas wróci do Sandomierza.